På Hammer Frie Privatskole værner vi om vores værdier.

Vi lægger især vægt på:

• Frihed til at vælge. Det enkelte menneskes frihed til selv at træffe kvalificerede valg – også til at vælge forkert og til at vælge fra.

• Frihed til at være dén, man er, og til at stå ved de meninger, man har, i en atmosfære af gensidig anerkendelse og respekt.

• Frihed til at udvikle sig i sit eget tempo, til at knokle koncentreret, når de mange andre faktorer i vores liv tillader skolefokus, og til at tage den mere med ro, når der er behov for mentale ressourcer andetsteds – at der er tillid til barnets egen drivkraft og ubevidste anvendelse af energi og kræfter.

• Frihed til at stræbe efter sit eget max., til at nå så langt, man overhovedet kan komme. Ingen Jantelov, ingen faglige begrænsninger, aldrig et “Du må ikke arbejde forud!!”

• Frihed til at udtrykke, hvad der føles rigtigt og forkert, også overfor lærere/pædagoger, og blive mødt ligeværdigt og med gensidig respekt.

Vi står endvidere værn om værdier som:

• Høj faglighed

• Motivation som drivkraft