Elevrådet

På en skole, hvor medansvar, demokrati og ligeværd er i højsædet, er et effektivt og kompetent elevråd en selvfølge. Eleverne får to repræsentanter i skolens bestyrelse, der tilsammen har 1 stemme, og de undervises og vejledes løbende i elevrådsarbejdet af skolens lærer og ledelse. Det er vigtigt, at børn lærer at finde og udvikle deres stemme – og at vi voksne lytter til den og tager den alvorligt!

Elevrådet har selvfølgelig til opgave at være leddet mellem skolens elever og lærergruppen/ledelsen, men også at tage initiativ til og stå for evt. særarrangementer i løbet af skoleåret. Det er fordi or på, at elevernes aktive initiativ og deltagelse er væsentlig for deres dannelse som sociale og demokratiske mennesker. Det kunne omhandle aktiviteter som; Lucia-optog, fastelavn, fester, indsamlings-aktiviteter (loppemarkeder mv.)

Ved hvert elevrådsvalg/opstart af nyt skoleår vil denne side blive opdateret, ligesom elevrådet får sit eget nyhedslink.

Elevrådets medlemmer

• Liv