Anja Caspersen

GRUPPELÆRER

Jeg hedder Anja Caspersen, er født i 1982 på Lolland i en lille landsby der hedder Horslunde og er gruppelærer for “Vandet” (2. + 3. årgang). Da jeg var 22 mødte jeg min mand Mathias og flyttede derefter til Vordingborg, hvor jeg så har boet lige siden. I august blev jeg skilt men blev stadig bosiddende i Vordingborg.  Privat har jeg 3 piger og 2 bonusdrenge.

Jeg elskede at gå i skole da jeg var barn. Jeg syntes, at det at lære noget var det mest fantastiske i hele verdenen. Men alligevel var jeg ikke sikker på jeg skulle være lærer, før jeg var 23. Indtil da havde jeg prøvet andre uddannelser uden at føle, at det var den rigtige hylde for mig. Jeg startede på lærerseminariet i 2004, fik min første datter i 2005 og startede så igen i 2006. Jeg blev færdig i 2008 med linjefag i billedkunst, dansk, engelsk og madkundskab. Imens jeg studerede havde jeg mange forskellige vikariater, hvor jeg lærte en hel masse om mig selv som person men også som lærer. Jeg var derfor ikke i tvivl om, at de store skoler ikke var noget for mig. Der hvor man ikke ser hver enkelt elev og deres potentiale fordi klasserne er så store og fordi man efterhånden lærer eleverne at begå sig i tests men ikke at begå sig i verdenen.

Efter jeg blev færdig, startede jeg på en lille folkeskole i Næstved kommune som hedder Hyllinge. Der var jeg i en 3 års tid. Derefter rykkede jeg til Lellinge skole i Køge. Den blev desværre nedlagt og vi alle blev rykket til Vemmedrup, hvor jeg så har arbejdet indtil juni 2018. Jeg var glad for at arbejde på Vemmedrupskolen. Det var nogle dejlige børn og nogle dejlige kolleger. Men jeg stødte hele tiden panden mod muren fordi der var så mange begrænsninger i mit virke som lærer. Desuden syntes jeg tit at jeg blev frustreret over, at jeg var låst til diverse bogsystemer og at de elever som gerne ville brillere, blev låst fast.

Så da Line skrev og tilbød mig jobbet hos Hammer Frie Privatskole var jeg ikke i tvivl. Det var helt sikkert det rigtige sted for mig. Her ville jeg nemlig have mulighed for at udfolde mig. Her kan eleverne få lov at virkelig vise deres potentiale og jeg kan støtte dem i deres udvikling sammen med dem.  Jeg har en meget legende tilgang til undervisning og det at lære noget. Min undervisning bærer derfor også præg af det, da jeg både elsker at være ude men også at bruge de mange intelligenser til blandt andet at lære staveord, tabeller og meget andet.

I min fritid løber jeg en del, jeg er udemenneske, så når vejret er godt ser man mig udenfor med alt muligt praktisk arbejde. Kontakt mig på Anja@vores-skole.dk .